24 лют. 2013 р.

Гурткова робота





з/п
Дата про-
ведення
заняття

    Тема  заняття

                Мета заняття
Матеріали та обладнання
1.
7.09.2012
Спогади про літо
Малювання кольоровими олівцями

Удосконалити техніку малювання кольоровими олівцями. Формувати вміння створювати малюнок за власним бажанням, задумом. Вчити дітей малювати по пам’яті, передаючи в малюнку власні враження, виразність образів, правильно добираючи кольори, поєднуючи їх в кольоровій гамі. Вміння доводити розпочату справу до кінця, оцінювати свій малюнок Виховувати інтерес до малювання кольоровими  олівцями.

Кольорові  олівці,альбоми,
простий олівець, резинка.
картинки із зображенням літа, домашні фотографії дітей,збірка віршів про літо.   

2.



14.09.2012

Золота осінь
Малювання акварельними фарбами


Вправляти в уміння дітей  малювати акварельними фарбами. Вчити використо -вувати відповідні фарби; формувати вміння працювати з фарбою(білою, жовтою, червоною). Прищеплювати інтерес до пейзажного живопису. Викликати у дітей емоційні відгуки. Виховувати інтерес до природи і нахил до творчої діяльності, бережне ставлення до зображувально- го матеріалу. Розвивати увагу, творчу уяву, творчі здібності, Формувати естетичний смак.


Акварельні фарби,альбоми, пензлі для фарб, посуд для пензлика,
склянки з водою, простий олівець, резинка,серветки,
клейонки.
картини із зображенням пейзажу про осінь, вірші, загадки про осінь. 










3.

21.09.2012

Дари осені
Ліплення пластиліном

Ознайомити дітей з основними геометричними формами, навчити ліпити округлі предмети, закріплювати навички ліплення кульок із пластиліну. Розвивати дрібну моторику руки, увагу, творчу уяву, спостережливість, уміння відтворювати дії у зазначеній послідовності, працювати за зразком. Виховувати охайність під час роботи з пластиліном.


Дитячий пластилін, дощечки для ліплення, стеки,  серветки.
м’які іграшки, яблуко, морква, цибуля, груша, помідор, буряк.
Вірші Г. Шевчука, І. Кольської.



4.

28.09.2012

Чарівний світ ниточки Малювання ниткою

Ознайомити дітей з технікою малювання – ниткографія. Формувати вміння створювати малюнок за власним бажанням, задумом. Вчити працювати з  фарбами. Викликати у дітей емоційний настрій від побаченого витвору мистецтва. Розвивати самостійність, увагу. Виховувати естетичний смак, інтерес до малювання ниточкою.

Акварель, альбоми, посуд для вмочування ниток у фарби,
простий олівець, резинка,склянка з водою, серветки, клейонки.
загадки про нитку та голку.

5.

5.10.2012

Осінній кошик
Аплікація з природного матеріалу


Закріплювати навички дітей користуватися ножицями, розпізнавати види листя, користуватися готовими шаблонами. Розвивати у дітей фантазію, передаючи зовнішній вигляд листя, пізнавальні потреби дітей,естетичне сприйняття,уміння зосереджувати увагу. Виховувати охайність, наполегливість у роботі, любов до природи та вміння долати труднощі.


Листя з різних дерев(попере-
дньо зібране),  шаблони кошиків з кольорового паперу, клей
ПВА,пензлики для клею,ножиці, підставка, серветки.
Вірш П. Воронько
«Смачна корзина»






6.

12.10.2012

Чарівна калина
 Квілінг


Ознайомити  і зацікавити з технікою квілінг. Розвивати дрібну моторику руки, увагу,
творчу уяву, творчі здібності, спостережливість, уміння відтворювати дії у зазначеній
послідовності. Учити дітей допомагати одне одному, стимулювати доброзичливе
ставлення під час спільної роботи. Прищеплювати почуття прекрасного.


Заготовлені смужки паперу 3-5 мм різних кольорів, аркуші
картону, зубочистки, клей ПВА , серветки, вірші про калину, репродукції картин із
зображенням калини, зразки готових виробів.





7.

19.10.2012

Білосніжна овечка
Поробка з ватних паличок

Ознайомити дітей з новою технікою – поробка з   штучного матеріалу( ватні палички). Ознайомлювати із способом творення художнього образу за допомогою ватних паличок.  Викликати емоційний настрій, розвивати світогляд, дрібну моторику рук, увагу, творчу уяву, творчі здібності. Виховувати інтерес до повсякденних речей і нахил до творчої  діяльності, уміння малюків слухати й розуміти інших, керувати своїми діями та вчинками; прищеплювати любов до тварин,  друзів .


Аркуші білого картону, простий олівець, резинка, ватні палички, ножиці, прищіпки, клей ПВА, пензлик для клею двостороння клейка стрічка, чорний фломастер, серветки
загадки та казки про тварин.
















8.

26.10.2012

Українська хата
Аплікація з макаронних виробів


Ознайомити з технікою викладання макаронних виробів на аркуші картону, закріпити поняття «центр аркуша», «вертикальне і горизонтальне розташування аркуша». Формувати вміння орієнтуватись у просторі. Далі ознайомлювати з фольклором, з українською хатою, з видами дерев’яних будівель, з архітектурою рідного краю. Розвивати в дітей допитливість, розвивати дрібну моторику рук, творчі здібності. Виховувати поважне і бережливе ставлення до довкілля, охайність і працьовитість у роботі.


Аркуші білого картону, макаронні вироби різної форми та величини, фарби гуаш різних кольорів, 2 пензлика для клею та фарби,
склянка з водою, клей ПВА, простий олівець, клейонки, серветки,ножиці,картки із зображеннями дерев’яних будівель,фольклорна література.


9.

2.11.2012

Квіти у дарунок
Бісероплетіння
                          

Ознайомити з технікою -  бісероплетіння. Вчити плести квітку та листки технікою
послідовного нанизуванням. Формувати практичні вміння та навички (визначення центру пелюстки способом з’єднання кінців дроту, розміщення пелюсток у технологічній послідовності). Розвивати дрібну моторику рук, розвивати вміння підбирати необхідну
кольорову гамму для виробу, охайність у роботі; розвивати творчу уяву і фантазію.
Створювати умови для самореалізації творчої особистості вихованців. Виховувати естетичні
смаки, працелюбність, почуття прекрасного.


Роздаткові картки зі схемами плетіння , зразки робіт,  бісер різного кольору та середнього
розміру, нитка зеленого кольору, дріт мідний для бісеру, ваза, готові вироби,
вірші про квіти.















10.

9.11.2012

Танок опалого листя
Друкування опалим листям

Вчити дітей користуватися фарбами: жовтою, червоною, коричневою. Формувати
вміння друкувати опалим листям на аркуші паперу, попередньо нафарбованим фарбою. Закріпити знання дітей про осіннє явище – листопад. Розвивати уяву, фантазію. Виховувати акуратність і наполегливість в роботі, любов до природи, рідного краю.


Опале листя, папір, гуаш червоного, жовтого, коричневого кольорів, серветки,
ємність для вмочування листя, склянка з водою, клейонки,
2 ватмани,вірші та загадки про осінь.




11.

16.11.2012

Букет троянд
Композиція з ватних дисків

Закріплювати знання дітей про анімалістичний жанр; розширювати знання про
поєднання квітів у букеті; ознайомити дітей зі штучними матеріалами(вата і ватні диски). Ознайомлювати із способом творення художнього образу за допомогою ватних дисків. 
Викликати емоційний настрій, розвивати світогляд, дрібну моторику рук, увагу, творчу
уяву, творчі здібності. Виховувати інтерес до повсякденних речей і нахил до творчої діяльності, уміння малюків слухати й розуміти інших, керувати своїми діями та вчинками,  старанність; прищеплювати любов до мистецтва.


Аркуші кольорового картону, ватяні диски, ножиці, стиплер, клей ПВА, простий олівець,серветки,коробка для обрізків, картки із зображеннями квітів,збірка віршів про квіти, 2 аркуші ватману – із зображенням квітів та із зображенням
галявини. 














12.

23.11.2012

Чарівне намисто
Поробка з макаронних виробів

Закріпити техніку використання макаронних виробів. Вчити виготовляти намисто, за допомогою ниток та макаронну, вчити малювати поролоном. Викликати емоційний настрій. Виховувати здатність до відтворення за зразком, точність рухів, вміння слухати, розуміти і виконувати прохання. Розвивати дрібну моторику руки, творчі здібності.


Нитки, макаронні вироби великої величини,поро-лон, фарби гуаш різних кольорів, 2 пензлика, ємкість із водою, ємкість для фарб,кле-йонка, серветки,
Вірші та оповідання про намисто.

13.

30.11.2012

Квітка-семицвітка
Аплікація із зрізів гілок дерева

Ознайомити дітей з новим матеріалом, з композицію із зрізів гілок дерева, з технікою послідовного викладання. Формувати практичні вміння та навички, визначати розміщення даної композиції.   Розвивати дрібну моторику рук, вміння підбирати
необхідні розміри для виробу, охайність у роботі, творчу уяву і фантазію. Створювати умови для самореалізації творчої особистості вихованців.
Виховувати естетичні смаки, працелюбність, почуття прекрасного.

Гілочки різного діаметра, попередньо заготовленні заготовки,  аркуш кольорового паперу прямокутної форми, морилка, клей ПВА, пензлик для клею, простий олівець, пінцет, казка «Квітка-семицвітка», вірші про квіти.


14.

7.12.2012

Казкові герої
Малювання фарбами

Ознайомлювати дітей із репродукціями картин на казкові сюжети, навчити створювати ілюстрації до казок. Розвивати увагу, творчу уяву, творчі здібності, а також здатність сприймати мистецькі твори. Виховувати акуратність під час роботи, любов до літературних творів, охайність під час роботи з фарбами.


Альбоми, прості олівці, акварельні фарби, пензлі для фарби, склянки з водою, серветки, клейонки,народні казки із ілюстраціями, народні казки.






15.

14.12.2012

Казка «Колобок»
 Орігамі

Ознайомити з технікою орігамі, продовжувати формувати уявлення про будову тіл різних тварин, вправляти у вмінні правильно добирати колір для виконання роботи.
Навчити виготовляти прості фігурки тварин у техніці орігамі; формувати образне
мислення, зорову пам'ять, уміння сприймати поданий матеріал, відтворювати дії у
зазначеній послідовності, працювати за зразком. Розвивати дрібну моторику руки, увагу ,творчу уяву, творчі здібності. Виховувати дбайливе ставлення до тварин, зацікавленість
казковими творами.


Альбоми, аркуші кольорового паперу квадратної форми, прості
та кольорові олівці, резинки,клей ПВА, ножиці, ілюстрації з теми «Колобок», загадки про
казкових героїв, додаткова література про орігамі.


16.

21.12.2012

Сніжинки
Витинанка

Навчити правильно   складати витинанку і вирізати її. Вчити
передавати характерну форму снігової сніжинки, композиційно правильно
розміщувати зображення  сніжинки на  папері. Вчити дітей спостерігати за природними явищами. Закріплювати знання  дітей  про безпечне користування   ножицями. Виховувати охайність та наполегливість у роботі, любов до природи, естетичні смаки. Розвивати образне мислення.


Білий папір, простий олівець, ножиці , зразки готових виробів, фонограма «Візерунки королеви зими», збірка віршів про зиму,сніжинки, загадки про сніжинки.















17.

28.12.2012

Снігопад у долонях
Композиція  із штучного матеріалу

Ознайомити  і зацікавити з новим видом композиції.
Вправляти в умінні зображувати побачене; спонукати до експерименту- вання  з виробами. Розвивати  увагу, творчу уяву, творчі здібності, спостережливість, уміння помічати красу у навколишньому середовищі. Формувати естетичний смак,  учити дітей допомагати одне одному, стимулювати доброзичливе ставлення під час спільної роботи. Прищеплювати почуття прекрасного. Виховувати любов до природи, емоційний відгук на красу зимової природи.


Невеличкі скляні баночки з кришкою, які щі-льно закручую- ться, маленька пластикова іграшка, або власноруч виготовлена з пластиліну,прозо-рий водостійкий епоксидний клей, кип’ячена вода, гліцерин(аптека), штучний сніг (блискітки,паєтки, подрібнений сріблястий дощик).




18.

11.01.2013

Фабрика Діда Мороза
Малювання свічкою

Ознайомити з новою технікою малювання(свічкою та акварельними фарбами), спонукати до експерименту-
вання з фарбами. Розвивати увагу, творчу уяву, творчі здібності,уміння помічати красу у навколишньому середовищі.
Формувати естетичний смак. Викликати у дітей  емоційний настрій від побаченого
витвору мистецтва. Виховувати охайність під час роботи з фарбами, свічкою, доброзичливе ставлення одне до одного. 

Альбоми, свічки, акварельні фарби, пензлі для фарби, склянки з водою, серветки, клейонки, альбоми з візерунками, загадки про Діда Мороза,фонограма пісні «Морозець».



















19.

18.01.2013

Мереживне деревце Малювання штампуванням


Ознайомити дітей з новою технікою малювання - штампуванням. Вчити дітей малювати дерево: за допомогою штампу - крону та закріпити вміння проводити вертикальні лінії (стовбур і гілки) пензликом. Розвивати творчу уяву. Виховувати здатність до відтворення за зразком, точність рухів, вміння слухати, розуміти і виконувати прохання. Виховувати охайність і наполегливість у роботі, любов до природи.

Тоновані темно-синього кольору альбомні аркуші, фарби, пензлик, склянка з водою, кора дерева, ємкість для фарби, серветки,
Композиція П. І. Чайковського       «Сумна пісенька»

20.

25.01.2012

Сніговик
Малювання поролоном


Вчити  дітей малювати поролоном, починаючи знизу аркуша паперу від найбільшого кола до найменшого. Визначати ступінь уміння відтворювати малюнок за зразком, рівень розвитку, зорового
сприйняття. Закріпити навички розміщувати малюнок посередині аркуша паперу; колір, кількість кіл та їх розмір. Виховувати здатність до відтворення за зразком, точність рухів, вміння слухати, розуміти і виконувати прохання.

Папір, поролон,
фарби, ємність для води, для вмочування поролону, серве- тки, клейонка, вірш О.Маружний
«Снігова баба», О. Сенатович «Сніговик».

21.
1.02.2013
Зимовий день Обривна аплікація
Продовжувати ознайомлювати з кольорами зими(гамою холодних кольорів), зацікавлювати технікою обривної аплікації. Розвивати дрібну моторику руки, увагу, творчу уяву, творчі здібності; формувати естетичний смак , виховувати охайність під час роботи з клеєм. Викликати емоційний настрій, розвивати світогляд.

Альбоми, аркуші кольорового паперу, клей ПВА або клейовий олівець, пензлі для клею, серве- тки, клейонки, м’які іграшки (ведмедиця та 2 ведмежати), вірш П. Тичина «Вийшли вранці ми».



22.

8.02.2013

Валентинки
Аплікація з картону


Навчити створювати листівки-валентинки із різних матеріалів. Спонукати до
експериментування з різними матеріалами. Розвивати дрібну моторику рук, увагу, 
творчу уяву, творчі здібності, уміння відтворювати дії у зазначеній послідовності  та
працювати за зразком. Виховувати поважне ставлення один до одного.


Картон червоного кольору, простий олівець, лінійка, ножиці, червона стрічка,клей ПВА, шаблон,оповідання про святого Валентина.


23.

15.02.2013

Етюди Мороза
Квілінг


Закріпити техніку  квілінг. Розвивати  увагу, творчу уяву, творчі здібності,
спостережливість, уміння відтворювати дії у зазначеній послідовності. Вчити дітей
створювати на папері візерунок за допомогою білих смужок; учити дітей допомагати одне одному. Стимулювати доброзичливе ставлення під час спільної роботи. Прищеплювати
почуття прекрасного.


Заготовлені смужки паперу 3-5 мм білого кольору, аркуші
картону, зубочистки, клей ПВА , серветки, вірші про сніжинки, репродукції картин із
зображенням сніжинок, зразки готових виробів.


 24.

22.02.2013

Свято татусів Малювання фарбами

Формувати вміння оформлювати листівки. Розвивати вміння наносити фарбу на готовий контур. Активізувати творчу ініціативу дітей. Виховувати охайність під час виконання роботи, любов до близьких людей, емоційний відгук на свою роботу.


Акварельні фарби,  посуд для пензлика,баночки з водою,альбом на друкованій основі,  серветки,
вірші,загадки, оповідання про військові професії.








25.

1.03.2013

Квіти у кошику для бабусі і матусі
Поробка з круп

Вправляти в умінні створювати святкові вироби. Стимулювати бажання
використовувати в роботі різні матеріали, застосовувати комбіновані й нетрадиційні
техніки в процесі роботи. Розвивати  моторику рук, сприяти розвитку творчої ініціативи. Виховувати шанобливе ставлення до старших, бажання дарувати подарунки, зроблені
власноруч.


Гуаш фарби, пензлі, посуд для пензлика і води,  серветки, папір, предмети для ігрових конкурсів,великі аркуші картону синього кольору, кілька видів крупи(гречана, манна, вівсяна).

26.

15.03.2013

          Квіти
         Оігамі


Удосконалити  техніку орігамі, навчити виготовляти прості фігурки квітів у техніці орігамі. Розвивати дрібну моторику руки, увагу, творчу уяву, творчі здібності,
спостережливість, уміння відтворювати дії у зазначеній послідовності. Старанно і
наполегливо, працювати за зразком. Виховувати любов до природи.


Альбоми, аркуші кольорового паперу квадратної форми, прості та кольорові
олівці, резинки,клей ПВА, квадрат білого чи блакитного кольору.


27.

22.03.2013

 Зоряна ніч Малювання набризком

Ознайомити дітей з нетрадиційними техніками малювання – набризком. Вчити дітей створювати  зоряну ніч за  допомогою набризку. Розвивати естетичне сприймання,
фантазію. Виховувати естетичний смак, охайність у роботі, виховувати любов до рідного міста, дбайливе ставлення до навколишнього  середовища.


Зубні щітки, фарба розведена темно-синього кольору, жовтого, білого, шаблони,
стаканчик з водою, серветки, клейонки, вірші про ніч.











28.

















29.






29.03.2013

















5.04.2013

Дерево весною Малювання пальчиком















Торбинка для       
 мами
 Ажурне плетіння
Продовжувати вчити дітей малювати нетрадиційними техніками малювання.. Закріпити вміння малювати весняне дерево  пальчиком. Вчити посередині аркуша коричневою фарбою
малювати центр гіллястого дерева,  стовбур і гілки дерева, пальчиком домальовувати зелені листочки і травичку. Викликати емоційний настрій, виховувати інтерес до живої
природи, бажання її малювати. Виховувати охайність під час роботи з фарбами.

Закріплювати навички симетричного вирізання, ажурного плетіння. Прищеплювати дітям бажання створювати своїми руками подарунки для близьких і друзів. Розвивати окомір, відчуття ритму, тактильну пам’ять. Виховувати зосередженість і посидючість,
бажання допомагати іншим.


Альбомні аркуші паперу, вода в стаканчиках, фарби зеленого, коричневого 
кольорів, вода, серветки, спеціальний посуд для вмочування  пальчиків.









Альбомні аркуші паперу, половинки аркушів двобічного кольорового паперу, клей ПВА, простий олівець, ножиці, клейонка, жіночі речі.
30.

12.04.2013

 Портрет інопланетянина
Обємна  аплікація
Поглиблювати й розширювати знання дітей про портретний жанр, космос, художників-фантастів.  Далі ознайомлювати з технікою створення об’ємних  листівок.
Закріплювати знання про геометричні фігури. Розвивати в малят фантазію, дрібну моторику руки, увагу, творчу уяву, творчі здібності,
спостережливість, уміння відтворювати дії у зазначеній послідовності,  бажання
творити. Виховувати інтерес до космічних наук і творів письменників-фантастів.


Зелений папір, кольоровий картон, простий олівець, клей ПВА, ножиці,   
кольоровий папір, серветки, клейонки,технологічна карта поетапного виконування об’ємного портрета, література про космос і космонавтів.

31.
19.04.2013
Вантажна машина Конструювання  (колективно)

Зацікавлювати конструюванням, створенням іграшок власноруч. Спонукати до експериментування з різними матеріалами. Розвивати дрібну моторику руки, увагу, творчу уяву, творчі здібності, здібності до конструктивного мислення,
уміння відтворювати дії у зазначеній послідовності,
працювати за зразком. Формувати естетичний смак.
Виховувати охайність під час роботи з клеєм.

Альбоми, порожні сірникові коробки,ножиці, клей,пензлі для клею, серветки, клейонки, книга з правилами дорожнього руху, картки з різними видами машин.


32.

26.04.2013

 Їжачок
 Ліплення пластиліном

Поглиблювати й розширювати знання дітей про техніку пластичного ліплення їжака, працювати з природними матеріалами. Розвивати дрібну моторику руки, увагу, творчу уяву, творчі здібності. Виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Пластилін,соснові голочки, дощечки для ліплення, стеки,клейонка, серветки, загадки про їжачка, вірш П. Воронько «Шубка з колючок».


33.

3.05.2013

Великоднє яйце Композиція з макаронних виробів.


Розширювати техніку використовування макаронних виробів. Ознайомити дітей з
різновидами великодніх яєць(крашанка, крапанка, мальованка, писанка). Формувати вміння добирати колір і орнамент для писанки,  розвивати дрібну моторику рук, творчі здібності. Виховувати інтерес до народних традицій і звичаїв,    поважне ставлення до писанкарства. Сприяти розвитку творчої фантазії, самостійності.


Аркуші картону, макаронні вироби різної форми, фарби різних кольорів, 2
пензлика,клей, склянка з водою, клей ПВА, клейонки, серветки, література про великодні свята, готові вироби крашанок.








34.


10.05.2013

Метелик
Квілінг

Вправляти в умінні створювати метелики за технікою квілінг. Розвивати  увагу, творчу уяву, творчі здібності, спостережливість, уміння дії у зазначеній послідовності.
Вчити дітей створювати на папері метелики за допомогою різнокольорових смужок; учити дітей допомагати одне одному, стимулювати доброзичливе ставлення під час спільної
роботи. Прищеплювати почуття прекрасного,лагідне ставлення до комах, в тому числі і до метеликів.


Заготовлені смужки 3-5 мм різного кольору, аркуші картону, зубочистки,
клей ПВА,
серветки, загадки, вірші про метеликів, картки з ілюстраціями метеликів.












35.

17.05.2013

Квітучий бузок Малювання фарбами


Продовжити ознайомлення з натюрмортом. Формувати вміння малювати букет
квітів із застосуванням декількох технік живопису. Розвивати відчуття кольору, інтерес до зображення квітів, розвивати дрібну моторику рук, образне мислення, фантазію, зорову й образну пам'ять. Виховувати любов до природи, естетичний смак. Сприяти розвитку самостійності у створенні художнього образу.


Букет бузку у вазі, акварельні фарби,  посуд для пензлика, баночки з водою, 
альбом на друкованій основі, серветки, папір,картини М. Врубеля «Бузок», П.Кончаловського 
«Бузок».















36.
24.05.2013
Українська вишиванка Друкування штампами
Ознайомлювати з українським національним костюмом, декоруванням української
сорочки. Зацікавлювати виробами декоративно-прикладного мистецтва взагалі та мистецтва вишивки зокрема. Навчити працювати у техніці відбитка картопляними штампами.
Розвивати дрібну моторику руки, увагу, творчу уяву, творчі здібності. Формувати
естетичний смак. Виховувати поважне ставлення до виробів українського національного
декоративно-прикладного мистецтва.

Альбоми, фарби гуаш, пензлики, посуд для пензлика, баночки з водою,   
серветки, клейонки,картопляні штампи, вишитий український костюм, фрагмент вірша Г. Глок «Українська вишиванка».


37.

31.05.2013

Квітучий луг Набивання пензликом

Ознайомити дітей з методом в малюванні – набивання пензликом. Вчити дітей
малювати квітучий луг, використовуючи метод – набивання пензликом. Розвивати емоційно – чуттєву сферу дитини. Продовжувати розвивати дрібну моторику. Формувати просторове мислення.



Фарби червоного, синього, жовтого, фіолетового кольорів, пензлики, ємність
для води, серветки, папір зеленого кольору, ілюстрації.





                                       


                             КАЗКА «КОЛОБОК»
                                        ( Орігамі)
Мета: ознайомити з технікою орігамі, продовжувати формувати уявлення про будову тіл
різних тварин, вправляти у вмінні правильно добирати колір для виконання роботи.
 Навчити виготовляти прості фігурки тварин у техніці орігамі; формувати образне
мислення, зорову пам'ять, уміння сприймати поданий матеріал, відтворювати дії у
зазначеній послідовності,працювати за зразком. Розвивати дрібну моторику руки, увагу
творчу уяву, творчі здібності. Виховувати дбайливе ставлення до тварин, зацікавленість
казковими творами.
Матеріали та обладнання: альбоми, аркуші кольорового паперу квадратної форми, прості
та кольорові олівці, резинки,клей ПВА, ножиці, ілюстрації з теми «Колобок», загадки про
казкових героїв, додаткова література про орігамі.
                                                          ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
    Вихователь. Сьогодні у поштовій скриньці я знайшла запрошення у цікаву подорож до
країни Орігамі. Для того щоб дізнатися, що це за країна, прочитаймо це запрошення
(вихователь дістає та читає листа):
« Любі діти! Запрошуємо вас до чарівної країни Орігамі, де високі гори, глибокі озера та
квітучі сади зроблені… із паперу. Країна орігамі розташована у далекій Японії, де вперше
з’явилися паперові фігурки. Сподіваємося, що і вам сподобається перетворювати звичай-
ний аркуш паперу на чарівну фігурку звіра або птаха, дерева або квітки, корабля чи літака.
                                                                                                     Ваш друг – казковий зайчик».
ІІ. Робота над темою заняття
1.Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу
    Вихователь. Ну що, приймаємо запрошення? Тож вирушаймо!
Кого ми сьогодні робитимемо, дізнаємося із віршика.
                                                                  Я по коробу метений,
На яйцях спечений, -
                                                                  Я від баби втік,
                                                                  Я від діда втік,
             То й від тебе втечу!(Колобок)
Так, це  казка «Колобок» і ми помандруємо в нею.
2. Робота з картками
    Вихователь. Розгляньте на ваших картках різноманітні паперові фігурки, зроблені
майстрами орігамі. Скільки різних фігурок можна створити за допомогою працьовитих
пальчиків та фантазії!
·         Назвіть тварин, яких побачив колобок на своєму шляху?
Спробуймо створити таку красу власноруч!
3. Практична робота
    Вихователь. Нам знадобляться аркуші паперу квадратної форми.
·         Якого кольору папір потрібно взяти,щоб зробити вовка, ведмедя, лисичку?
Візьміть аркушу паперу. Загніть їх послідовно так, як зображено на ваших картках.
Носик, оченята, вусики та ротик домалюйте фломастером або кольоровими олівцями.

         



Самостійна діяльність дітей
   Діти під керівництвом вихователя виготовляють паперових тварин.       
ІІІ. Підсумок заняття
    Вихователь. Як добре ви всі попрацювали!
·         Від кого ми сьогодні отримали листа?
·         В яку казку ми помандрували?
·         Кого ми зустріли?
·         Як називається техніка складання фігурок із паперу?
    Яких гарних звірят ви зробили! Давайте тепер ми з вами створимо свою казку, і покажемо, які пригоди відбудуться з нашими героями.
                           
                           

                           













                           
                              БУКЕТ ТРОЯНД
                                            (Композиція з ватних дисків)

Мета: закріплювати знання дітей про анімалістичний жанр; розширювати знання про
поєднання квітів у букеті; ознайомити дітей зі штучними матеріалами(вата і ватні диски).
Ознайомлювати із способом творення художнього образу за допомогою ватних дисків. 
Викликати емоційний настрій, розвивати світогляд, дрібну моторику рук, увагу, творчу
уяву, творчі здібності. Виховувати інтерес до повсякденних речей і нахил до творчої
 діяльності, уміння малюків слухати й розуміти інших, керувати своїми діями та вчинками, 
старанність; прищеплювати любов до мистецтва.
Матеріал та обладнання: аркуші кольорового картону, ватяні диски, ножиці, стиплер,
 клей ПВА, простий олівець, серветки,коробка для обрізків, картки із зображеннями квітів,
збірка віршів про квіти, 2 аркуші ватману – із зображенням квітів та із зображенням
галявини. 
                                                          ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
    Вихователь. Доброго дня, діти!
·         Яка зараз пора року? (Осінь)
·         Що зазвичай відбувається восени?(Відповіді дітей)
·         Назвіть осінні квіточки. (Відповіді дітей)
Послухайте вірш Олеся Тоцького про квіти:


                                            Квіти України
Соняхи, жоржина,
Айстри і шипшина,
Васильки, ромашки,
Лілії, волошки,
Мальви, чорнобривці,
М’ята і калина,
Маки, горобина,


 Півники, брусниця,
 Грицики, суниця,
 Нагідки, троянди,
 Примули, малина,
 Рута та ожина –
 Це усе рослини
 Й квіти України.



ІІ. Робота над темою заняття
1.Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу
    Вихователь. Мабуть важко знайти людину, якій не подобалися б яскраві й духмяні квіти.


    Дидактична гра «Польові – садові квіти» допоможе нам удосконалити знання про квіти.
    Вихователь об’єднує дітей у дві команди, розстеляє перед ними ватман із намальова-ною клумбою та ватман із намальованою галявиною. Потім роздає картки із зображенням  різних квітів і пропонує кожній команді порозсаджувати польові і садові квіти на місця. Виграє команда, яка швидше й правильніше виконала завдання.
2.Мотивація
      Щороку Матінка-Природа прикрашає землю барвистими квітами. Ланцюжком називайте по одній квітці, тільки не повторюйтесь. Будьте уважні. А тепер уявіть, що кожна
людина, а їх на всій землі теж чимало, зірвали по одній квітці. Те саме уявила Природа. І жахнулася. Як ви гадаєте, чому? Тож не засмучуймо Матінку-Природу, а натомість порадуймо її нашим умінням – адже ми можемо створювати прекрасні квіти з штучного матеріалу. І цим ми збережемо безліч рослин цілими й неушкодженими. Отже, збережімо
частину природи – зробімо своїми руками букет троянд у вазі. 
3.Практична робота
1. Загніть один бік ватного диска до центру. Потім загніть інший бік до центру з  
     напуском (мал.1)
2. Зверху так само складіть другий ватний диск. Скріпіть стиплером загнуті краї нижче від
    центру. Такий вигляд має скріплена заготівка квітки(мал.2)
3. Виверніть зовнішні краї диска і сформуйте трояндочку. Зробіть так кілька квіток(мал.3).
4. Наклейте ватний диск – основу вазочки на аркуш кольорового картону(мал.4).
5. З половинки ватного диска зробіть верх(шийку)вазочки(мал.5).
6. Виріжте з ватного диска смужки-гілочки і приклейте їх над вазочкою(мал.6).
7. Доповніть композицію листочками, вирізаними з ватних дисків(мал.7)
8. Приклейте готові трояндочки. Картина готова(мал.8).
Самостійна діяльність дітей
   Діти під керівництвом вихователя виготовляють картину з ватних дисків та клею.       
ІІІ. Підсумок заняття
     Вихователь. Які ви молодці! Троянди у вазочці – наче живі! Таким квітам дуже радітимуть ваші рідні .
Троянди
Садила матуся для Ванди
Красиві і ніжні троянди.
Вмивались троянди росою,
Пишались троянди красою.
І чулися їх голоси:
- Ми в світі живем для краси.








                          УКРАЇНСЬКА ХАТА
                                     (Аплікація з макаронних виробів)
Мета:  ознайомити з технікою викладання макаронних виробів на аркуші картону, закріпити поняття «центр аркуша», «вертикальне і горизонтальне розташування аркуша». Формувати вміння орієнтуватись у просторі. Далі ознайомлювати з фольклором, з українською хатою, з видами дерев’яних будівель, з архітектурою рідного краю. Розвивати в дітей допитливість, розвивати дрібну моторику рук, творчі здібності. Виховувати поважне і бережливе ставлення до довкілля, охайність і працьовитість у роботі.
Матеріал та обладнання: аркуші білого картону, макаронні вироби різної форми та величини, фарби гуаш різних кольорів, 2 пензлика для клею та фарби,склянка з водою, клей ПВА, простий олівець, клейонки, серветки,ножиці,картки із зображеннями дерев’яних будівель,фольклорна література.
                                                          ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
    Вихователь. Доброго дня, діти! Чи знаєте ви, як виглядала українська хатинка у минулі часи? (Діти висловлюють припущення)
         На всій території України в кінці XIX — на початку XX століття хата являла собою одноповерхову споруду. Найбільш заможні селяни, мешканці приміських зон будували багатокамерні житла з трьох-чотирьох кімнат.
        Українська хата мала свій інтер'єр. У ній було місце й для дерев'яної лави, пічної лежанки, дерев'яних поличок, комину, жердкам-полицям і т. ін.
        Найбільшою прикрасою в хаті була піч, яку вважали оберегом від усього лихого. Вона також символізувала собою все очищаючий вогонь.
ІІ. Робота над темою заняття
1.Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу
    Вихователь. Діти пригадайте, які ви знаєте ще будівлі? (Відповіді дітей)
 Давайте пограємо в гру, яка нас ознайомить з різними видами будинків.
Дидактична гра « Сільський слідопит». Вихователь розсаджує дітей півколом, а перед ними викладає картки із зображеннями дерев’яних будівель(млин, комора, лазня, хата, стайня, церква, альтанка, колодязь, дзвіниця, голубник). Потім вихователь розповідає про те, що в одному селі сховано давній скарб. Який можна знайти завдяки зображеній карті. Далі вихователь звертається до малюків: «Діти, ми вирушаємо на пошуки скарбу. Під цифрою 1 на карті зображено перший об’єкт, де є одна з підказок. Цей об’єкт – млин. Знайдіть серед карток зображення млина. Для чого потрібен млин? Під карткою з млином лежить підказка. Що то за знак? Авжеж то літера! Правильно це літера П!».(Якщо діти не вміють читати, їм допомагає дорослий.) Потім ведучий просить знайти комору, позначену цифрою 2, і веде гру далі: « Що таке комора? Для чого її будують? Знайдіть під карткою з коморою наступну літеру. Що це за літера? Так, це літера Р». В такий спосіб вихователь проводить малят умовним селом, розповідаючи їм(і запитуючи) про різні будівлі. Наприкінці гри діти викладають слово, яке позначає знайдений скарб. Ним є ПРАЦЬОВИТІСТЬ.

2. Мотивація
Читання  вірша вихователем та дитячі роздуми над  прослуханим.
                                                Хата моя, біла хата


Хата моя, біла хата


рідна моя сторона.
 Пахне любисток і м’ята,
 мальви цвітуть край вікна.

Хато моя, біла хато,
 казка тепла й доброти,
 стежка від тебе хрещата
 в’ється в далекі світи.

В хаті спокійно й затишно,
 вечір десь бродить в гаю.
 Мати задумливо й ніжно
 гладить голівку мою.

Мамо, чого зажурились?
 Дайте тепло ваших рук.
 В хаті на згадку лишились
 болі й тривоги розлук.

Хато моя, біла хато,
в мріях, як сон, виплива.
 В мареві даль волохата
 мальви й любисток хова.


В’ється дорога далека
 в хаті крізь синю парчу.
 Мамо, до вас, як лелека,
 в горі і щасті лечу.

Хата моя, біла хата,
 в білому світі одна.
 Пахне любисток і м’ята,
 мальви цвітуть край вікна.





3. Практична робота
    Вихователь. Діти зробімо й ми таку красиву хатинку із макаронних виробів.
1. Намалюйте малюнок з українською хатою на білому картоні простим олівцем.
2. Змащуйте по черзі малюнок клеєм.
3. Сюжет картини залежить від форми дрібних макаронних виробів. У нашому прикладі це     
     макарони ріжки, черепашки, колеса, спагеті.
4. Приклеюємо макарони до аркуша картону, змащуючи це раз.
5. Охайно викладаємо картину, даємо час висохнути.
6. Готову картину розфарбовуємо за власною фантазією.
Самостійна діяльність дітей
   Діти під керівництвом вихователя виготовляють композицію з макаронних виробів та    клею.       
ІІІ. Підсумок заняття
      Вихователь. Молодці! Ніколи не бачила таких чарівних картин! Любі малята! А вам сподобалася нова техніка  викладання макаронних виробів? Як бачите, навчитися цього зовсім не складно, та й працювати надзвичайно цікаво.
·         Куди ми сьогодні подорожували?
·         Що нового ви побачили? Що нового  навчилися робити?
·         Чи сподобалась вам наша подорож?







                          БІЛОСНІЖНА ОВЕЧКА
                                       (Поробка з ватних паличок)
Мета:  ознайомити дітей з новою технікою – поробка з   штучного матеріалу( ватні палички). Ознайомлювати із способом творення художнього образу за допомогою ватних паличок.  Викликати емоційний настрій, розвивати світогляд, дрібну моторику рук, увагу, творчу уяву, творчі здібності. Виховувати інтерес до повсякденних речей і нахил до творчої  діяльності, уміння малюків слухати й розуміти інших, керувати своїми діями та вчинками; прищеплювати любов до тварин,  друзів .
Матеріал та обладнання: аркуші білого картону, простий олівець, резинка, ватні палички, ножиці, прищіпки, клей ПВА, пензлик для клею двостороння клейка стрічка, чорний фломастер, серветки, загадки та казки  про тварин.
                                                  ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
    Вихователь. Доброго дня, діти! Ішла я сьогодні до вас і зустріла дорогою маленьке козеня. Воно було таким гарним, таким кумедним! Мені дуже захотілося його погладити, але козенятко пострибало в іншу сторону. І там я помітила ще одну дуже красиву маленьку тваринку – це була овечка!
ІІ. Робота над темою заняття
1. Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу
    Вихователь. Своїми враженнями від зустрічі я захотіла поділитися з вами.
  -  А ви знаєте хто мешкає в наших оселях?
   - Як виглядають свійські та домашні тварини?
Спочатку пригадайте домашніх тварин, які мешкають у будинку або квартирі. Хто вони?
(Кішки, собаки, хом’ячки, рибки, канарки, папуги)
Назвіть свійських тварин, яких можна побачити на сільському подвір’ї.
(Овечки, корови, кози, кролі, кури, індики,гуси) 
Пригадайте лісових тварин.
(Ведмеді, вовки, лисиці, білки, зайці, лосі, олені, зозулі, сови)
Відгадайте загадки та скажіть, про домашню чи лісову тваринку в ній ідеться.
            I мала, і кучерява,
            I тихенька, і ласкава.
            Песик її стереже,
            Баба доїть і стриже.
            Має брата баранця,
            Називається ...
                          (Вівця)
2. Робота з картками
    Вихователь.   Дітки, розглянемо уважно картинки із зображенням свійських тваринок. Покажіть мені будь-ласка картинку із овечкою. Зараз ми прослухаємо казку про цю тваринку .
                                                     

                                                   Овечка
                                           ( Українська народна казка )
Йшла овечка дорогою і зустрілася з вовком.
— Здоров будь, овечка!
— Здоров, вовче! — каже овечка.
— Куди ти, — каже вовк, — ідеш?
— У поле, пастись.
— Я тебе, — каже вовк, — хочу з’їсти.
— Е, — каже овечка, — коли ти хочеш мене зїсти, то піди ж перш та висповідайся.
— Куди ж я, — питає вовк, — піду сповідаться?
— Я тебе заведу.
Ото овечка повела вовка в западню і каже йому:
— Застроми сюди лапу!
    Вовк застромив туди лапу, куди сказала йому овечка, западня — хлоп — і застукнулась.
Сіпався вовк, сіпався — не може ніяк, бідний, вирватись.
    Так він стояв, аж поки чоловік не прийшов з батігом уранці, та не висповідав того вовка.
3. Практична робота
     Вихователь. Дітки давайте ми зробимо свою овечку
1. З білого картону виріжте два овали для тулуба овечки, з того ж картону виріжте     
     заготівку для мордочки. 
2. Відріжте ножицями кінці ватних паличок
3. Охайно рядами наклейте відрізані кінці ватних паличок на тулуб овечки.
4. Намалюйте мордочку овечки чорним фломастером.
5. Заготівки для овечки готові. Наклейте відрізані кінці ватних паличок у два ряди у вигляді      
     чубчика.
6. Приклейте голову овечки до її тулуба.
7. Для виготовлення  ніжок овечки використовуйте звичайні прищіпки.
8. Приклейте прищепки до тулуба зі зворотного боку на двосторонній скоч. Заклейте все              
    другим овалом – деталлю тулуба.
9. Овечка готова.
Самостійна діяльність дітей
   Діти під керівництвом вихователя виготовляють композицію з ватних паличок, прищіпок,
   клею.       
ІІІ. Підсумок заняття
      Вихователь пропонує дітям розглянути поробки, відзначає, що кожна поробка передає особливий настрій.
·         Чим ми займалися сьогодні?
·         Із яких матеріалів ми робили овечку?
Розглядаємо роботи одне одного.
  Я пропоную наші вироби подарувати діткам  молодшої групи.


                                              КВІТКА-СЕМИЦВІТКА
                                      ( Аплікація із зрізів гілок дерева)
Мета: ознайомити дітей з новим матеріалом, з композицію із зрізів гілок дерева, з технікою послідовного викладання. Формувати практичні вміння та навички, визначати розміщення даної композиції , розвивати дрібну моторику рук, розвивати вміння підбирати необхідні розміри для виробу, охайність у роботі, розвивати творчу уяву і фантазію, створювати умови для самореалізації творчої особистості вихованців, виховувати естетичні смаки, працелюбність, почуття прекрасного.
Матеріал та обладнання: гілочки різного діаметра, попередньо заготовленні заготовки,  аркуш кольорового паперу прямокутної форми, морилка, клей ПВА, пензлик для клею, простий олівець, пінцет, казка «Квітка-семицвітка», вірші про квіти.
                                                  ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
    Психогімнастика « Квіти»
     Вихователь пропонує дітям заплющити очі і уявити, що вони потрапили в чарівний сад.
Діти складають долоні разом, зображаючи стеблинку, потім розводять центральні частини долонь, формуючи «бутон», і, нарешті, розкривають пальці віялом:«квітка» розпускається.
Певний час потрібно потримати розкритою «квітку», відчути напругу в пальцях рук, потім потрясти кистями й розслабити руки. Вправа виконується три-чотири рази.
  -  Ой, на які красиві квіти ви перетворилися! Пелюстки ніжні, стеблинки тонкі, гнучкі, листи різьблені! Похитайте своїми голівками… Покажіть, як гнеться ваша стеблинка… Поворушіть пальчиками-пелюстками… Квіточки посміхаються сонечку. Тягнуть до нього голівки, листочки-долоньки… Як добре, як приємно!
  - Тепер ви знову хлопчики й дівчатка. Скажіть , що ви почували, коли були квітами? (Діти обмінюються  враженнями).
ІІ. Робота над темою заняття
1. Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу
     Вихователь. – Діти, люди якої професії доглядають за квітами?
                             -  Хто такий квітникар, чим він займається?
      Квітникар – це людина, яка вирощує декоративні рослини для висадження їх у садках, скверах, парках. Він розводить квіти на розсаду, для букетів, також вирощує рослини у квіткових горщиках для прикрашання приміщень. Квітникаря ще називають флористом або садівником.
2. Мотивація
                              З батьком яблуні садили,
                              Трохи руки натрудили.
                               Я люблю наш тихий сад
                               І осінній листопад.
                               Садівник я, садівник.
                               Завтра з татком будем зранку
                               У саду копати ямки,
                               Бо лишились яблуні
                               Вчора не посаджені.
                               Садівник я, садівник.
                                                     М. Сингаївський
      Вихователь. Діти погляньте, яка в мене є чарівна квітка : квітка - семицвітка. Який вона має вигляд? Кожна пелюстка іншого розміру  і зберігає таємницю, про яку ви довідаєтеся, якщо виконаєте аплікацію цієї квітки.
3. Практична робота
1. Простим олівцем на кольоровому картоні малюємо нашу композицію.
2. Із зрізів гілочок (попередньо заготовленні) починаємо виконувати композицію.
    Овальними будуть пелюстки і листочки, а з маленьких круглих зробимо стебло.
3. Змащуємо кожну детальку композиції клеєм і охайно викладаємо на картон (якщо не
     виходить викладати пальчиками, попробуйте пінцет).
4. Коли клей остаточно висохне, композиція готова.
5. При бажанні композицію можна прикрасити  метеликом.
Самостійна діяльність дітей
   Діти під керівництвом вихователя виготовляють композицію за допомогою зрізів гілок та
   клею.
ІІІ. Підсумок заняття
      Вихователь. Які ви всі молодці! Які красиві композиції у вас утворилися.
·         Про що сьогодні ми з вами розмовляли?
·         Які квіти ви запам’ятали?
·         Як називається професія людини, яка доглядає за квітами?
·         Як ми назвали нашу квітку?
·         Чи сподобалося вам наше заняття?
Нехай виготовлена нами  квітка-симицвітка  потішить вас і прикрасить вашу оселю.
















                                 СНІГОПАД У ДОЛОНЯХ
                                     (Композиція із штучного матеріалу)
Мета:  ознайомити  і зацікавити з новим видом композиції. Вправляти в умінні зображувати побачене; спонукати до експериментування  з виробами. Розвивати  увагу, творчу уяву, творчі здібності, спостережливість, уміння помічати красу у навколишньому середовищі. Формувати естетичний смак,  учити дітей допомагати одне одному, стимулювати доброзичливе ставлення під час спільної роботи,прищеплювати почуття прекрасного. Виховувати любов до природи, емоційний відгук на красу зимової природи.
Матеріал та обладнання: невеличкі скляні баночки з кришкою, які щільно закручуються, маленька пластикова іграшка,або власноруч виготовлена з пластиліну,прозорий водостійкий епоксидний клей, кип’ячена вода, гліцерин(продається в аптеці), штучний сніг(блискітки, паєтки, подрібнений сріблястий дощик).
                                                   ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
    Читання вихователем вірша.

                                                 СРІБНІ ДЕРЕВА
Срібні дерева,                                    В срібних заметах
Срібне гілля.                                       Срібні стежки.
Сріблом пухнастим                           Срібний - пресрібний
Вкрита земля.                                     Ліс приберіг
Срібні у синьому                                Білочці срібній
Небі хмарки.                                        Срібний горіх.
                                                             (А. Первомайський)
Дидактична гра «Зимові слова»
       Вихователь називає слова за темами «Осінь», «Весна», «Літо», «Зима», діти плескають у долоні, якщо чують слово, пов’язане із темою «Зима». Ряд слів для гри: сніжинка, тепло, Новий рік, санчата, лід, спека, рукавички, тюльпани, снігова баба, Дід Мороз, листопад, Снігуронька, персики, засмагати, снігопад, лижі тощо.

ІІ. Робота над темою заняття
1. Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу
                           Сніжинки, сніжинки, сніжинки
                           Розсипала всюди зима.
                           І жодної в поле стежинки
                           Від нашої хати нема.
                                         (В. Діденко)
   - Зима приходить до нас у гості щороку. Якщо подивитися у вікно, то можна її побачити. А якщо вийти на вулицю, можна побачити, яка вона холодна, іноді сувора. А ще з зимонькою-зимою можна пограти в кольори. Усіма кольорами вона розмалювала цей кубик і носить його із собою. Кине кубик об землю, яка фарба на нею подивиться, тією й малює. Хочете пограти разом із зимою?
Дидактична гра «Фарби зимоньки-зими»
        Один із гравців кидає кубик і розповідає про колір тієї грані, яка опинилася зверху: який це колір, що у природі може бути такого кольору, що можна зобразити таким кольором.
       - Діти, розкажіть, будь ласка, що ви бачите, коли йдете вулицею додому? Чи зустрічаються на вашому шляху будинки, дерева, кущі? Чи змінює зима їхній зовнішній вигляд? У що вона їх «одягає» ? Які фарби використовує зима?

                                                       Фізкультхвилинка
         Ой снігу, снігу біленький,                                      Вгору саночками на горбочок,
         Падай на доріжку помаленьку.                           Долом саночками на ставочок.
        (Піднімати та опускати руки.)                                    (Нахили вперед-назад)
          На білі килими підуть діти                                   Перейдемо скоренько доли-гори:
          Ніжками малими тупотіти.                                  Вже Морозенко нас не здогонить.
         (Стрибки на місці, руки на поясі.)                              (Ходьба на місці.)
2. Робота з картками
       Вихователь. Сьогодні ми з вами буде виготовляти композицію яка відрізняється від інших. Ми відтворимо частинку зими, яка постійно буде нам нагадувати про нею. Уважно розгляньте малюнок з композицією і приступимо до роботи.
3. Практична робота
1. Приклейте фігурку на внутрішню поверхню кришки. Почекайте, поки клей підсохне.
2. Наповніть баночку водою до половини, додайте гліцерин. Завдяки цій рідині, штучний         сніг не одразу опускається на дно, а падає повільно.
3. Насипте блискіток у баночку.
4. Накрийте ємкість кришкою та ретельно закрутіть.
5. Готову іграшку треба потрусити та перевернути кришечкою донизу. Всередині   підніметься  чарівна снігова хурделиця, яка сподобається і вам, і мешканцеві «чарівної кулі».
Самостійна діяльність дітей
   Діти під керівництвом вихователя виготовляють композицію .
ІІІ. Підсумок заняття
      Вихователь. Діти, ви створили снігове диво в баночці. Робота вас так захопила, що я не могла намилуватися, як ви працювали. Пропоную вам описати кольори, які були використані під час виготовлення снігового дива.
·         Як називається тема нашого заняття?
·         Які ігри ми з вами пограли?
·         Про яку пору року йдеться у фізкультхвилинці?
Які матеріали ми задіяли для виготовлення снігового дива?
   Частину наших виробів я пропоную відіслати на конкурс «Добрик крокує планетою», а решту - ми залишимо у своїй групі.


                                                КВІТИ У ДАРУНОК
                               (Бісероплетіння)
Мета:  ознайомити з технікою -  бісероплетіння. Вчити плести квітку та листки технікою
послідовного нанизуванням. Формувати практичні вміння та навички (визначення центру
пелюстки способом з’єднання кінців дроту, розміщення пелюсток у технологічній
послідовності). Розвивати дрібну моторику рук, розвивати вміння підбирати необхідну
кольорову гамму для виробу, охайність у роботі; розвивати творчу уяву і фантазію.
Створювати умови для самореалізації творчої особистості вихованців. Виховувати естетичні смаки, працелюбність, почуття прекрасного.
Матеріал:  роздаткові картки зі схемами плетіння , зразки робіт,  бісер різного кольору та
середнього розміру, нитка зеленого кольору, дріт мідний для бісеру, ваза,готові вироби, вірші про квіти.
                                                ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
    Вихователь. Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами помандруємо до казкового міста, де ростуть
різноманітні квіти. Давайте ми разом пригадаємо , які ви знаєте квіти.
·         Які квіти ростуть весною?
·         Які ростуть літом?
·         Які ростуть восени?
·         Які ваші улюблені?
ІІ. Робота над темою заняття
1.Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу
   Вихователь. В країну квітів ми помандруємо разом з ведмежатком. Він трішки засмучений у його матусі іменини і він хотів подарувати квіти, а які не знає. Давайте ми йому допоможемо. Але спочатку послухаємо вірші про квіти.


             Айстри
 Айстри ранком сумували,
 Алла айстри поливала,
 Щоб вони не сумували.
 Що дощі на них не впали.
          Волошка
 Там, де колоси налиті.
 Розцвіла волошка в житі.
 На голівці у волошки
 Поселилось неба трошки.
             Лілії
 Лілії білі, лілії милі.
 Тихе озерце, сонячні хвилі.
 Літечко-літо. Хлюпають хвилі
 Милують, лящать лілії білі.
      

 Чорнобривці
 Гарні квіти біля хати
 Навесні садила мати.
 Чорнобривці чорноброві
 Квітнуть в тиші вечоровій.
 Чорнобривці чарівні
 Так і просяться в пісні.


   Вихователь. Як ви гадаєте які квіти ведмежаткові подарувати мамі?(Відповіді дітей) Воно розгубилося і не знає які квіти вибрати. Допоможемо дітки ведмедику! Навчимо його створювати квіти  за допомогою техніки бісероплетіння.
2. Робота з картинками
   Вихователь. Розгляньте на картинках, як гарно виглядають казкові квіти.
3. Практична робота
   Вихователь. Дорогі дітки пам’ятайте : із дротом і бісером потрібно бути дуже
обережними, адже  можна завдати собі шкоди. Бісерні вироби зроблені паралельним
плетінням вражають своїм об’ємом та насиченістю. Це плетіння доступне для найменших
майстринь.
   На відрізок тонкого дроту нанизайте 1 бісерину і протягніть її на середину дроту —
це перший ряд листочка. Потім нанизайте на один кінець дроту 2 бісеринки та
продіньте другий назустріч першому. Далі продовжуйте роботу аналогічно,
додаючи в кожному рядочку певну кількість бісерин.

                                 
Листочки паралельним плетінням можна зробити продовгуваті, широкі, короткі — все залежить від вашої фантазії.
                                      
Самостійна діяльність дітей
   Діти під керівництвом вихователя нанизують бісерна мідний дріт паралельним нанизуванням, та оформлюють букети .
ІІІ. Підсумок заняття
   Вихователь. Які ви всі молодці! Які красиві букети створили, тож подаруємо ведмедику нехай привітає свою маму.
·         Які квіти ми сьогодні пригадували?
·         Кого квітами хотів привітати ведмежатко?
·         Кому ми подарували створені букет?


                                   














                      
                                   ТАНОК ОСІННЬОГО ЛИСТЯ
                                     (Друкування опалим листям)
Мета: вчити дітей користуватися фарбами: жовтою, червоною, коричневою. Формувати
вміння друкувати опалим листям на аркуші паперу, попередньо нафарбованим фарбою.
Закріпити знання дітей про осіннє явище – листопад. Розвивати уяву, фантазію.
Виховувати акуратність і наполегливість в роботі, любов до природи, рідного краю.
Матеріал: опале листя, папір, гуаш червоного, жовтого, коричневого кольорів, серветки,
ємність для вмочування листя,склянка з водою, клейонка,2 ватмани, вірші та загадки про осінь.
                                                      ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
Психогімнастика «Танець осіннього листочка»
Діти танцюють під спокійну музику, імітуючи осіннє листя, яке кружляє над землею.
Рухи легкі, плавні. Коли музика замовкає, діти присідають, як тільки музика звучить знову,
підводяться і продовжують танцювати. Під час танцю кожна дитина придумає історію
свого листочка. Після танцю діти за бажанням розказують про листочок, який вони
зображували.
Вихователь. Діти відгадайте загадку. Про яку пору йдеться?
                        Голі поля, мокне земля.
                        Вітер гуляє –
                        Лист облітає…
                        Коли це буває?
                                            (Восени)
ІІ. Робота над темою заняття
1.Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу
    Вихователь. Діти, ви так гарно танцювали, зображуючи осінні листочки, що навіть вітер
розбишака вами замилувався, зазирнувши у вікно. Погляньте скільки він приніс осінніх
листочків . Розгляньте їх уважно та порівняйте. Скажіть чим відрізняються листочки.
(В одних краї рівні, в інших – із зубчиками. Одні листочки вузькі, довгасті, інші – широкі,
великі тощо.)
 Діти, у мене є для вас дуже цікаве завдання. Давайте розділимося на дві команди.
Кожній команді я пропоную великий аркуш паперу білого кольору, а ваше завдання –
викладати на аркуші осінні килими використовуючи листя дерев. Побачимо, які килими
утворить кожна команда.
Після закінчення гри вихователь відзначає, що в обох командах утворився яскравий
осінній килим.
                                      Фізкультхвилинка
Ми сумлінно працювали,                         І легесенько прогнись,
Довго не відпочивали,                              Вправо, вліво покрутились
На зарядку, любі діти,                               І на місці зупинились.
Треба добре відпочити.                            А тепер присіли, встали
Руки – вгору, руки - вниз                          Й за столи всі посідали.
2. Робота з альбомом
    Вихователь. Розгляньте уважно кольори осіннього листя у ваших альбомах. У які кольори забарвлені осінні листочки? Вони жовті, червоні, а подекуди ще й зелені  залишилися.
Ось як про кольори осені йдеться у вірші.
                                Чаклунка
                          Осінь фарби готувала,
                          У відерця наливала.
                          Змішувала, чаклувала,
                          Потім все розфарбувала.
                          Придивіться, все довкола
                          Стало різнокольоровим!
·         Хто ж така чаклунка, про яку йдеться у вірші? Чому, на вашу думку, її назвали
       чаклункою?
3. Практична робота
    Зараз ми використаємо листя з килимів. Беремо листок, на нього наносимо фарбу
відповідно до його колірної гами(можна використовувати 2-3 кольори), потім робимо
відбиток цього листка на зафарбованому аркуші паперу. У такий самий спосіб зробімо
відбитки решти листочків.
Самостійна діяльність дітей
   Діти під керівництвом вихователя фарбують листочки, та оформлюють композицію .

ІІІ. Підсумок заняття
    Вихователь. Які гарні осінні малюнки ви створили!
·         Якого кольору листочки на ваших малюнках?
·         Яку пору року ми з вами пригадали?
Молодці! Покажіть одне одному свої роботи.
А тепер ми  організуємо з усіх ваших робіт виставку.  Нехай батьки та інші дорослі помилуються нею. 
























                                                        Сніжинка
                                   (Витинанка)
Мета: навчити правильно   складати витинанку і вирізати її. Вчити передавати характерну форму снігової сніжинки, композиційно правильно розміщувати зображення  сніжинки на  папері. Вчити дітей спостерігати за природними явищами. Закріплювати знання  дітей  про безпечне користування   ножицями. Виховувати охайність та наполегливість у роботі, любов до природи, естетичні смаки. Розвивати образне мислення.
Матеріал: білий папір, простий олівець, ножиці , зразки готових виробів, фонограма «Візерунки королеви зими», збірка віршів про зиму, сніжинки,загадки про сніжинки
                                                 ХІД ЗАНЯТТЯ     
І.Організаційний момент
   Вихователь. Доброго дня діти! Коли я йшла до вас, то потрапила під справжній снігопад! А що таке снігопад? Що взимку сиплеться на нас із неба?              
                                    Наче срібні зірочки,
                                    білосніжні квіточки,
                                     із зимової хмаринки
                                     до землі летять…
                                                        (сніжинки)
ІІ. Робота над темою заняття
1.Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу
    Вихователь. Так, сніжинки! А ось які вірші про сніжинки складають поети.     
                                         СНІЖИНКИ
                                   Ми в небі народилися,
                                   Сніжиночки малі,
                                   А нині ми спустилися
                                   До рідної землі.

                                   Веселими, грайливими
                                   Літаєм навкруги
                                   І стелим білі килими
                                   На поле, на луги.
                                            
                                   
                                   Хай живиться водицею
                                   Вся матінка-земля,
                                   Щоб буйною пшеницею
                                   Прослалися поля.
                                                                            М.Познанська
                                             СНІЖИНКИ 
                                    Пролітають біленькі сніжинки
                                    І сріблясто на сонці блищать.
-         Мамо, мамо, чому я сніжинки
                                    Не умію ніяк упіймать ?
Вже здається, що ніби й спіймаю,
А відкрию долоню: нема!
Лиш водичка з долоні стікає.
Лиш водичка в долоні сама.
Каже мама здивовано доні:
-         А чи знаєш, чому це так є?
Бо у тебе тепленька долоня,
А сніжок від тепла розтає.
І помислила доня хвилинку,
Рукавичку наділа свою.
-         Мамо, - каже, - тепер я сніжинку
Вже напевно, напевно, зловлю!
                                            С.Кузьменко  
    Вихователь. Чи придивлялися ви коли-небудь до сніжинок? Як вони виглядають?
(Відповіді дітей). Сьогодні ми також розглянемо сніжинки, які падають на дворі
Спостерігайте дуже уважно, і ви зможете переконатися, що однакових  сніжинок не існує.
2. Робота з картинками.
    Вихователь. Розгляньте різноманітні сніжинки на своєму столику. Що вони вам
нагадують?(Зірочки). Яка з них вам подобається найбільше? (Відповіді дітей) .
3. Практична робота
    Вихователь. Перетворімося на зимових чарівників і  створімо власні сніжинки! Наші
сніжинки також не будуть схожі між собою, адже в кожного буде своя сніжинка, з
особливим візерунком. Для роботи нам знадобляться папір білого кольору, простий
олівець та ножиці. Спочатку ми складемо наш папір так, як це показано на наших
картинках. Потім олівцем намалюємо ті частинки сніжинки, які хочемо вирізати.
(Під час малювання візерунка вихователь подає дітям індивідуальну допомогу, щоб
після вирізування сніжинки не розпалися.) А після цього візьмемо до рук ножиці.
         Із ножицями потрібно бути дуже обережними, адже  можна завдати собі та іншим
шкоди. Передавайте одне одному ножиці тільки кільцями вперед. На стіл кладіть ножиці
закритими. Коли ріжете папір, не відволікайтеся, дивіться на свою роботу. Будьте
уважними!
Самостійна діяльність дітей
      Діти під керівництвом вихователя вирізають сніжинки.
ІІІ. Підсумок заняття
      Вихователь. Які гарні сніжинки у вас вийшли! Цими сніжинками ми прикрасимо нашу
кімнату та нашу новорічну ялинку у дитячому садку. Паперові сніжинки не розтануть і прикрашатимуть групову кімнату аж до весни. 




                                         

                               





                                             ЧЕРВОНА КАЛИНА
                                                             (Квілінг)
Мета: ознайомити  і зацікавити з технікою квілінг. Розвивати дрібну моторику руки, увагу,
творчу уяву, творчі здібності, спостережливість, уміння відтворювати дії у зазначеній
послідовності. Учити дітей допомагати одне одному, стимулювати доброзичливе
ставлення під час спільної роботи. Прищеплювати почуття прекрасного.
Матеріали та обладнання: заготовлені смужки паперу 3-5 мм різних кольорів, аркуші
картону, зубочистки, клей ПВА , серветки, вірші про калину, репродукції картин із
зображенням калини, зразки готових виробів.
                                             ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент.
   Вихователь. Діти, доброго дня!
   Діти, зверніть увагу, будь-ласка, як гарно за вікном! Які різноманітні кольори оточують нас осінньої пори! Придивіться: що то за червоні ягідки сховалися поміж листям? Калинові! У народі кажуть: «Без верби й калини нема України». Чи знаєте ви, чому так кажуть?  Раніше біля кожної хати в Україні обов’язково зростав кущ калини. Красива калина і навесні під час цвітіння, і восени – коли багряніє листям і червоніє ягодами.
Психогімнастика «Чарівні горнятка»
Вихователь пропонує дітям стати у коло.
Уявіть собі, що ви – горнятка: маленькі, охайні, красиво розмальовані. Вас поставили у
велике коло. Вдихніть повітря, відчуйте, як ваші груди наповнюються водою. А тепер
повільно видихніть повітря – це водичка виливається з горнятка.
Діти повторюють вправу кілька разів.
ІІ. Робота над темою заняття
1.Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу
Вихователь. Сьогодні ми з вами ознайомимося з новою технікою - квілінг.
Квілінг – це техніка  завертання  паперових  смужок  у роли різної  форми. Квілінг  прийшов до нас
з середньовіччя. Тоді квілінг був доступний  лише  заможним  людям, адже був  дуже модним та
дорогим  заняттям . Скручування  паперу у гарні квіти, ялинки, та інші прикраси походить чимось
на аплікацію, але є  дещо складнішою.  Хоча дитина від 4 років  дуже  добре може впоратися  з не
складим  візерунком.  Звичайно  ж  щоб  вийшло  якісно та аккуратно, дитині треба буде
допомогти  з цим. Ця  техніка  розвиває  дрібну моторику  і смак у дітей, а для дорослих є
цікавим  і захоплюючим  творчим  процесом.
Ми спробуємо відтворити нашу калину у техніці  квілінг. Але спочатку послухайте що написав про
калину уславлений український поет Тарас  Григорович  Шевченко.
                                Зацвіла в долині
                                Червона калина,
                                Ніби засміялась
                                Дівчинка - дитина.
Із ким Тарас Шевченко порівнює калину?
А ось так про калину пише поетеса Марія Познанська:
                                 Ось калина над рікою
                                 Віти стелить  по воді.
                                 Хто це щедрою рукою
                                 Їй намистечко надів?
                                Червонясте, променисте,
                                 Розквітає, як вогні.
                                 Дай хоч трішечки намиста,
                                 Калинонько, і мені.
Погодьтеся, дуже гарні вірші! Віднині ви знатимете, чому в Україні так люблять калину.
2.Робота з картками
Вихователь. Розгляньте на своїх картках репродукції картин, на яких художники намалювали
калину.
·         Які з них вам подобаються найбільше?
·         На що схожі калинові ягоди? Якої вони форми? Розміру?
3. Практична робота
Вихователь. Сьогодні  ми  з вами відтворимо частинку  калинової гілочки
1. З червоних смужок виконуємо декілька спіралей у формі листків,для цього беремо зубочистку і
заготовлену смужку, накручуємо смужку на зубочистку у вигляді  спіралі,  потім знімаємо її з
зубочистки і формуємо листочок, кінчик смужки приклеюємо клеєм , далі листочки приклеюємо 
до основного тла композиції, як показано на картинці. Розміщуємо листки по обидва боки.
Вийшов листок калини .
2. Після цього виготовляємо кілька не тугих спіралей у формі листків. Тепер приклеюємо їх в
ряд між листками. Вийшла верхня частина калинової гілки.
3. Далі виготовляємо  кілька( за вашим бажанням) тугих спіралей. Приблизно розміщуємо їх по 
середині аркуша даної композиції. Приклеюємо їх в  хаотичному вигляді , щільно прилягаючи 
один до одного. Вийшла калинова гілка.
Самостійна діяльність дітей
   Діти під керівництвом вихователя роблять спіралі у вигляді листочків, ягідок, гілочки  та оформлюють композицію .
ІІІ. Підсумок заняття
Вихователь. Усі ви молодці ! Ви виконали чудову композицію.
·         Кому ви подаруєте зроблену вами калинову композицію?   
·         Які кольори ви б хотіли ще задіяти?
·         Як називається техніка з якою ми сьогодні ознайомились?
·         Чи сподобалося вам сьогоднішнє заняття?
Дітки , давайте  ми з вами з  усіх  наших робіт організуємо  виставку. Ваші таланти, уміння та здібності  повинні оцінити  наші  молодші  друзі та батьки .